III grupa 2018

18 stycznia 2018 roku odbędzie się spotkanie informacyjne uczniów klas III F oraz III G wyjeżdżających w lutym na praktyki zawodowe do Hiszpanii oraz ich rodziców z koordynatorem projektu i opiekunami grupy. Spotkanie odbędzie się o godzinie 16:15 w sali 118.

Prezentacja ze spotkania:

Prezentacja- luty 2018

Firmy, w których uczniowie odbywali praktyki:

E-SISTEMAS.NET www.e-sistemas.net

SULAYR INFORMÁTICA www.sulayr-informatica.es

Logunet www.logunet.es

ITronic Nuevas Tecnologías https://itronic.es

BIOS TECHNOLOGY SOLUTIONS www.bios-ts.es

Megaexit S.L. www.megaexit.com

Erasmus+ luty 2018 r.

W okresie od 11 do 24 lutego 2018 r. wraz z grupą 10 uczniów przebywaliśmy na praktyce zawodowej w położonej na południu Hiszpanii miejscowości Granada. Uczestnikami tego wyjazdu byli uczniowie kształcący się w zawodzie technik informatyk, pięciu uczniów z klasy 3FT oraz pięciu uczniów z klasy 3GT oraz dwoje nauczycieli pełniących role opiekunów. Cały wyjazd do Hiszpanii został bardzo dokładnie przygotowany przez Panią Magdę Radziszewską – koordynatorkę projektu ze strony Zespołu Szkół Elektrycznych. Po stronie hiszpańskiej nasz pobyt koordynowała Pani Aneta Sikora, przedstawiciel szkoły językowej Celei. Przed wyjazdem uczniowie mieli możliwość zaznajomienia się z językiem i kulturą Hiszpanii ponieważ uczestniczyli w zajęciach z przygotowania językowego oraz kulturowego. Podróż i cały pobyt w Hiszpanii to był fantastyczny czas ciekawych i  rozwijających doświadczeń na wielu płaszczyznach – zawodowej, kulturowej oraz językowej. W okresie dwutygodniowego pobytu na praktykach uczniowie mieli doskonałą możliwość sprawdzenia swoich umiejętności zawodowych podczas pracy w hiszpańskich firmach działających w branży informatycznej.  Zapoznawali się również z organizacją pracy, stosowanymi technologiami oraz mieli możliwość zastosowania w praktyce umiejętności językowych. Mieszkaliśmy w akademiku należącym do szkoły Enforex. Kilkadziesiąt metrów od akademika znajdował się bar „El-Sota”, w którym codziennie jedliśmy śniadania. Natomiast obiady i kolacje serwowano nam w restauracji Fresco, położonej około 10 minut drogi od naszego miejsca zamieszkania. Zaraz po śniadaniu uczniowie rozjeżdżali się do swoich firm na praktyki, gdzie z powodzeniem stawiali czoła wyzwaniom zawodowym. Godziny popołudniowe upływały nam bardzo szybko ponieważ codziennie mieliśmy zapewnione atrakcje w postaci wycieczek. Mogliśmy poznać kulturę i historię Granady, zwiedzić najważniejsze zabytki oraz wiele ciekawych miejsc. W czasie pobytu w Hiszpanii odwiedziliśmy także Cordobę oraz mieliśmy okazję podziwiać fantastyczne tańce flamenco. Odbyliśmy też samodzielną, pełną niezapomnianych wrażeń wycieczkę do wąwozu Los Cahorros. Pobyt w Granadzie to było wyzwanie dla nas opiekunów, odpowiedzialnych za powierzoną naszej opiece młodzież, a także wyzwanie dla naszych uczniów, którzy musieli sprostać wymaganiom pracodawców i pokonać bariery językowe a czasem trudności techniczne. Dlatego teraz mamy powody czuć satysfakcję, bo cała grupa spisała się znakomicie. Na zakończenie naszego pobytu odbyła się uroczysta kolacja z udziałem przedstawicielami firm, w których nasi uczniowie odbywali praktyki. Przy tej okazji odbyło się wręczenie wszystkim uczestnikom praktyk certyfikatów potwierdzających zdobyte umiejętności.

Podsumowując, należy dodać, że ten wyjazd, oprócz zdobywania nowych kompetencji zawodowych, był też doskonałą okazją do rozwoju umiejętności komunikacyjnych. Umożliwił nam również spojrzenie z innej perspektywy na własny potencjał zawodowy. Poznawanie nowych ludzi, nowych miejsc, przyglądanie się z bliska organizacji pracy i stylowi życia Hiszpanów to wspomnienia, które na długo pozostaną w naszej pamięci. Krótko mówiąc pobyt na praktyce był bardzo udany, wróciliśmy oczarowani Hiszpanią.